وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال
سرخط خبرها

ویدئو | برگزاری اجتماع دانشگاهیان انقلابی در دانشگاه فردوسی

  • کد خبر: ۱۳۲۶۹۰
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
ویدئو | برگزاری اجتماع دانشگاهیان انقلابی در دانشگاه فردوسی
اجتماع بزرگ دانشگاهیان به منظور تکریم شهدای حرم مطهر شاهچراغ و محکومیت تفکر داعشی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی بروز برخی ناآرامی‌ها و اغتشاشات در سطح کشور دانشگاه فردوسی مشهد نیز شاهد بروز تجمعاتی از سوی جریان‌های مختلف بود، تجمعاتی که تعدادی از آنها با شعارهای ساختارشکنانه همراه شد و در مقابل دانشجویان بسیجی علیه آشوب‌ها و اغتشاشگران تجمع کرده و شعار دادند. در همین راستا امروز ١١ آبان ماه کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد اجتماعی به منظور تکریم شهدای حرم مطهر شاهچراغ، بررسی وقایع و حوادث اخیر و محکومیت تفکر داعشی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کرد.

دکتر احدضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: حدود ۴٠ روز است که در سطح کشور اغتشاشات و اعتراضاتی در حال رخ دادن است که این اعتراضات به داخل دانشگاه‌ها و دانشگاه فردوسی مشهد شد.

وی افزود: این اعتراضات از حالت عادی خارج شد و به شعارهای ساختارشکنانه و رفتارهای زشت تبدیل شد. در طی این مدت به دانشجویان تذکراتی داد شد، اما متاسفانه افرادی بودند که قصد داشتند به اغتشاشات دامن بزنند و با فضای آزادی که در دانشگاه وجود داشت به اغتشاشات ادامه دادند و با بهانه‌های مختلف همچون آزادی دانشجویان بازداشتی، مختلط کردن سلف دانشگاه و... آرامش دانشگاه را بر هم می‌زنند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در دانشگاه فردوسی روزانه ١٢٠٠ کلاس درس برگزار می‌شود، این جریانات سبب شد برخی روز‌ها حدود ۵٠ کلاس به تعطیلی کشیده شود. علی‌رغم میل باطنی و با توجه به مقررات دانشگاه، دانشجویانی که آرامش دانشگاه را بهم می‌زنند و رفتار مجرمانه‌ای داشتند به شورای انضباطی دعوت شدند یا حتی برای آنها حکمی صادر شد.

ضابط ادامه داد: هدف دانشجویانی که امروز در این اجتماع شرکت کردند این است که ما باید در دانشگاه آرامش وجود داشته و فعالیت کاری و درسی ادامه داشته باشد. رفتارهای ناهنجارانه، توهین و ادبیات زشتی که در شأن دانشجویان نیست، جایی در دانشگاه ندارد. لذا دانشجویان به صورت خودش و با هماهنگی معاون فرهنگی این اجتماع را به مناسبت هفتمین روز شهدا شاهچراغ برگزار کردند و اعتراض خود را به این شکل نشان دادند. خوشبختانه طی دو روز گذشته در دانشگاه اعتراض و تجمعی نداشتیم و امیدواریم این آرامش همچنان ادامه داشته باشد.

به همین منظور شهرآرانیوز با تعدادی از دانشجویان حاضر در این اجتماع گفت‌وگو کرد؛ یکی از دانشجویان در پاسخ به این سوال که هدف او از شرکت در این اجتماع چه بوده است، گفت: به دشمن نشان دهیم
که ما کم نیستیم و آنها هیچ غلطی نمی‌توانند، انجام دهند،لذا خود را موظف دانستم در این اجتماع شرکت کنم.

یکی دیگر از دانشجویان افزود: هدف بنده از حضور در این اجتماع این است که به همه دانشجویان و کسانی که در طی چند روز اخیر دانشگاه را به ناآرامی کشیدند بگویم، فقط شما نیستید که دانشگاه حضور دارید بچه‌های انقلابی هم در دانشگاه هستند و صحنه را خالی نمی‌کنند و پای اهداف،نظام و انقلاب هستند.

یکی دیگر از دانشجویان دختر که در این اجتماع حضور داشت, گفت: هدف من از حضور در این اجتماع محکوم کردن قضیه تروریستی شاهچراغ است و کسانی کشور را شلوغ می‌کنند، دست تروریست ها را به کشور باز می‌کنند. هنوز وضعیت کشور بد نشده که تروریست وارد کشور شود و مکان‌های امن و مقدس ما را به خون بکشند.

همچنین یکی از اساتید دانشگاه فردوسی گفت: هدف ما با هدف امام و شهدا یکی است و بدخواهان نظام باید بدانند مردم انقلابی در عرصه‌ها حاضر هستند و نمی‌گذارند آنها هر کاری دوست داشته باشند، انجام دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->